2011. augusztus 26., péntek

Kézműves technikák

Jómagam közel tíz éve foglalkozom üvegfestészettel és üvegékszer készítéssel.
Pár évvel ezelőtt elvégeztem a hivatásos tradícionális üvegfestő és ólmozottüveg készítő OKJ tanfolyamot, de talán mint tudjátok, az azért merőben más technika mint a hideg síküvegfestés, amelyben folyamatosan alkotok.
Az elmúlt 10 évben rengeteget változtak, fejlődtek a kreatív hobbi és kézműves technikák. Egyesek népszerűsödtek, mások "lecsengtek", engem is sorjában "fertőztek meg" az újabbak és újabbak. Mindegyik által fejlődtem, tapasztaltam valamit és sok leszűrt ismeretet, ötletet vittem tovább magammal. Az üvegfestés imádata azonban maradt, az az én pályám. :)

Egy nem reprezentatív internetes felmérés alapján összeállítottam egy listát, melyben a "sláger" kreatív technikák szerepelnek (legelöl a manapság legnépszerűbbek).
A hagyományos technikák közül igen népszerű a:
- gyöngyfűzés
- agyagozás, korongozás
- gyertyamártás
- bőrözés
- nemezelés
- és az ünnepekhez köthető kézimunkák (tojásfestés, mézeskalács, fenyődísz készítés stb.)
Az újszerű technikák közül:
- üvegfestés
- decoupage        
- selyemfestés
- patchwork.
Egyéb kézműves technikák (a teljesség igénye nélkül):
nemezelés, origami, merített papírkészítés, batikolás, antikolás, csomózás, goblein, kavicsfestés, textil, szkubidu, gyöngyfűzés, gyöngyszövés, hímzés, kötés, horgolás, csipke, szövés, fafaragás, csuhé, varrás, kerámia, mozaik, zsugorfólia, viaszfestés, paprímaché...
 
Na, szóval válogathattok kedvetekre :),  ha nincs még ötleted, mihez kezdenél, tájékozódj, milyen irányba lenne kedved elindulni az alkotás útján!

1 megjegyzés:

infomoly írta...

Szia Eszter!

Megkérdezhetem, hogy hol lehet utána nézni annak, hogy melyek a népszerű kézműves technikák? Keresgéltem, de nem igazán találtam hasznos oldalt. A te leírásod eddig a legjobb, sokat segít. Van magyar is vagy csak külföldi felmérések vannak?
Köszi. :-)